Gratis kampagne:
Forebyggelse af fald starter med,
at vi taler om det.
Op mod en trejdedel af ældre oplever at falde hvert år, og er du over 80 år, så er det over halvdelen der har oplevet det.
Det kan være ubehageligt at tale om dét at falde, for hvad tænker de andre mon om en? Tror de man er fuld? At man ikke kan tage vare på sig selv længere? Tankerne kan være mange, men i stedet for at slå det hen, så er det vigtigt at være nysgerrig på hvorfor man falder og få talt med noget om det. For på den måde kan man rent faktisk gøre noget ved det.
Det er netop essensen af denne kampagne; at hjælpe ældre borgere med, at få talt om det at falde.
Kampagnen er produceret i tæt samarbejde med fagprofessionelle fra Aarhus Kommune, Aalborg Kommune og
Københavns Kommune
Det indeholder kampagnen
Animationsfilm om det at falde, indtalt af Bodil Jørgensen
Grafisk pakke indeholdende over 30 forskellige grafiske elementer der kan bruges i online præsentationer, på web, til SoMe m.v.
Kampagnen er gratis for danske kommuner – kontakt os idag herunder, så sender vi link til kampagnen.
Det store tabu
Kampagnen tager udgangspunkt i rigtige historier om det at falde.
I udviklingen af kampagnen havde vi kvalitative interviews med en række ældre, der alle havde prøvet at falde, og som åbent delte ud af deres erfaring med, og tanker om, det at falde.
Disse interviews giver en meget ærlig og direkte indgang til det at falde, og når vi kombinerer det med animation, så har vi en kommunikation der fungerer på tværs af aldersgrupper, sociale skel og køn.
Bodil Jørgensen
Filmen er speaket af den skønne Bodil Jørgensen, som indvilgede i at deltage i projektet.
Bodil har en fantastisk stemme, og passer godt ind i forhold til målgruppen.
Gratis kampagne
Kampagnen er gratis at bruge for danske kommuner.
Du skal blot henvende til os på nedenstående form, så sender vi materialerne.
Den er produceret i tæt samarbejde med fagprofessionelle fra Aarhus Kommune, Aalborg Kommune og Københavns Kommune og er udarbejdet som et led i Sundhedsstyrelsens pulje til styrket omsorg og nærvær i ældreplejen.
Det er muligt for et mindre gebyr, at få indsat eget logo og call-to-action i filmen.
Uddrag fra filmen.
Selve filmen er 2 minutter lang. Her finder du et 45 sekunders uddrag fra filmen.
Få kampagnen gratis!
Skriv til os idag, så sender vi hele kampagne-pakken.
I kan også få kampagnen tilrettet jeres eget behov, samt med eget logo og egen call-to-action mod en mindre betaling.
OBS: Kommunen er kun tilgængelig gratis for danske kommuner, og det er vigtigt at du skriver til os fra din arbejdsemail.